NIJKERK - In het eerste halfjaar van 2024 nodigen we iedereen die geïnteresseerd is uit om aan te schuiven bij een deel van de classicale vergadering. We geven invulling aan het speerpunt ‘Grijs en groen - over generaties in de kerk’. Op 28 mei is Corina Nagel-Herweijer onze gast. Zij heeft onderzoek gedaan naar de wijze waarop jongeren binnen de Protestantse Kerk in Nederland leren geloven.
Corina deelt met ons de belangrijke inzichten uit het onderzoek. Er is ook ruimte voor vragen. Op de tweede avond zoeken we verdere verdieping. Er zijn dan meerdere gesprekstafels waaraan je met elkaar in gesprek kunt gaan over een bepaald thema. Bv. thematafel ‘leren geloven als je weinig andere christenen kent’ of ‘welke factoren stimuleren het leren geloven van jongeren’. We hopen dat we elkaar aan deze tafels ook kunnen inspireren en/of waardevolle ideeën met elkaar kunnen delen.
We hopen naast de leden van de classicale vergadering ook mensen welkom te heten die in de gemeente werken met jonge mensen en gezinnen. Als je dit stukje leest en iemand op het oog hebt die hier wat aan zou kunnen hebben, geef het dan aan hem of haar door!
We stellen het op prijs als je het even doorgeeft als je van plan bent te komen. Stuur dan een mail aan de scriba van de classis: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
datum & tijd: 28 mei, 19.30 uur - 20.45 uur plaats: Kerkelijk Centrum De Regenboog, Biezenplein 1, Harderwijk