De Hervormde gemeente vindt het belangrijk om de Bijbel (De Herziene Statenvertaling), regelmatig te bestuderen, erover na te denken en er met elkaar over te spreken. Wij ervaren dat deze gedachtenwisselingen erg belangrijk zijn. De bestudering van het evangelie is ons tot zegen.

De Hervormde gemeente nodigt een ieder, ongeacht of u wel of niet lid van onze gemeente bent, uit om deel te nemen aan activiteiten zoals een bijbelkring, sing-in, jeugdvereniging en zondagsschool voor de kinderen.

Veel doordeweekse activiteiten voor jong en oud vinden plaats in de gebouwen 't Gasthuus (naast de Grote Kerk) en in de Opstandingskerk (Hoefslag 132).

De Hervormde Gemeente heeft 2 kerken:

1. De historische Grote of St. Catharina Kerk aan de Holkerweg 1 in Nijkerk. De kerkdiensten zijn elke zondag om 9:30 uur en 18:30 uur. De historie van de  Grote kerk toont aan dat geloof in God van alle tijden is en dat de Bijbel vandaag nog steeds mensen inspireert en richting geeft.

2. De Opstandingskerk is de andere kerk van de Hervormde Gemeente Nijkerk. Deze kerk bevindt zich aan de Hoefslag 132. De kerkdiensten zijn om 9:30 uur en 16:30 uur. Deze kerk is in 1974 speciaal gebouwd voor de inwoners van de wijk Paasbos. In 2013 is de kerk geheel vernieuwd. Ook in het Paasbos blijkt dat de Opstanding van de Heere Jezus elke zondag veel mensen trekt.

grote kerk toren nijkerk opstandingskerk nijkerk

De hervormde gemeente Nijkerk is onderdeel van Protestantse Kerk in Nederland en behoort tot de Gereformeerd Bond.

opstandingskerk nijkerk nieuw

opstandingskerk nijkerk recht