ondersteboven
NIJKERK Op vrijdag 8 maart om 19:30 en zaterdag 9 maart om 14:00 en 19:30 is in de Kruiskerk in Nijkerk de musical ONDERSTEBOVEN te zien. ONDERSTEBOVEN is een prachtige musical voor jong en oud waarin het publiek wordt meegenomen in de soms hilarische zoektocht van de schooldirecteur naar de ware liefde.

Aan de hand van veelzijdige popmuziek en mooie levensliederen, zoals Had ik maar iemand om van te houden, Grijs en Use somebody leer je de directeur én andere inwoners van het dorp Bovenste-Onder kennen maar kom je er ook achter dat ze leven in een wereld zonder kleur.

Na de ‘Grote Polarisatie’ is het leven in het dorp oppervlakkig geworden, het bovenste is naar onder verdwenen, de nuance is zoek. De inwoners zijn zwart of wit. Maar waarom? Dat weet bijna niemand meer. Het leven kabbelt voort en de regels zorgen ervoor dat er geen ruzie ontstaat en dat alles kleurloos blijft. Want stel je voor dat er weer een oorlog komt….

Met nog meer mooie nummers zoals Ze huilt maar ze lacht en Vrij zijn leert het publiek ook Esther kennen die in haar jonge leven een bijzondere ontdekking heeft gedaan. Je volgt haar - misschien wel herkenbare - strijd tégen polarisatie en vóór de nuance. Esther is vastbesloten haar ontdekking te gebruiken om het dorp kleur te geven tótdat haar leven helemaal ondersteboven wordt gegooid. Durft Esther alles op het spel te zetten om geloof, hoop en liefde terug te brengen in de gepolariseerde wereld? Kortom: Een musical met prachtige muziek en een mooie mix van grappige en serieuze momenten, gebaseerd op het oude en verrassend actuele verhaal van Koningin Esther.

Komt dat zien! De toegang is gratis en reserveren is niet nodig.