NIJKERK - Graag maken we op onze website melding van het programma “Op de drempel van de zondag”. Zij zenden elke week één uur gewijde muziek uit met een korte Bijbelse overdenking. Het meditatief gedeelte van ongeveer tien minuten wordt verzorgd door predikanten, voorgangers en andere (christelijke) sprekers van de Noordwest- Veluwe. De programma’s hebben een interkerkelijk karakter.

Ze zijn ooit begonnen in 1968 met het uitzenden in het ziekenhuis ‘Salem’ te Ermelo onder de naam ‘Ziekenomroep’. Toen het ziekenhuis ‘Salem’ niet meer aan de medische eisen van die tijd voldeed is er een ander ziekenhuis voor in de plaats gekomen namelijk het ziekenhuis ‘St. Jansdal’ te Harderwijk. In dat ziekenhuis hebben zij hun uitzending na het sluiten van ‘Salem’ voortgezet. Al snel kwam daar ook het woonzorgcentrum ‘Sonnevanck’ te Harderwijk erbij.

Inmiddels zenden ze al 52 jaar uit in de Noordwest Veluwe via de streek radio “Veluwe-FM” onder de naam “Op de drempel van de zondag”. Het betreffende programma duurt een uur en wordt uitgezonden op zondagmorgen van 8:00-9:00 uur. Ben je op dat moment niet in de gelegenheid om te luisteren dan is er een herhaling op zondagavond van 21:00-22:00 uur:

via Radio Veluwe-FM:  Ermelo 105.0 – Putten 106.1 – Harderwijk 107.7.
via de  kabel: in de hele regio op 93.1 FM.
via de glasvezel: UPC Digital kanaal 36 en KPN glasvezel kanaal 1153.

Ook is het mogelijk om de hele week te genieten van dit programma. Dat kan via de computer, laptop, iPad, of met een smartphone via Op de drempel van de Zondag